sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Levy-arvio: Eini / Mä jään

Diskokuningatar Eini julkaisi syyskuussa uuden levyn 14 vuoden tauon jälkeen, nimeltään Mä jään. Pakkohan se oli sitten käydä ostamassa. En ollut muuten tässä välissä ostanut CD-levyjä varmaan pariin vuoteen.... Tyyliltään levy on sitä oikeaa kasaridiskoa, koko levyn sisältö on aika lailla samaa kamaa. Mukana on ainoastaan yksi hidas kappale ja yksi käännöshitti.

Vanhoista Einin hiteistä aika monet on nimenomaan käännettyjä ulkomaisia hittejä. Niitä tehtiin Suomessa paljon vielä 1980-luvullakin, mutta varsinkin sitä ennen. Monet käännöshitit on ihan oikeasti tosi hyviä, mutta periaatteessa ymmärrän myös sen, että halutaan myös ihan omia kappaleita.

Omat suosikkini levyn kappaleista ovat hidas Neitoperhonen ja nopeammista ehkä Puuterilunta ja nimikappale Mä jään. Viimeksi mainittu on tainnut olla eniten radiosoitossa. Kokonaisuutena levy on aika hyvä ja sitä voi suositella Eini-fanien lisäksi kaikille disko-tyyppisen musiikin ystäville. Jos pitäisi valita, niin ainakin toistaiseksi pidän vielä vanhoja hittejä parempina kuin tämän levyn sisältöä, kun olen niitä vanhoja kuitenkin kuunnellut aika paljon enemmän.

Tässä vielä Mä jään videona, jolla esiintyy myös Eini itse:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti