maanantai 27. joulukuuta 2010

Piirsin hienon kaaviokuvan

Mä oon oikeesti nyt väsännyt noilla Hama-helmillä juttuja tuntikaupalla joka päivä. :D Lisäsin täällä blogissa muuten tonne postauksien loppuun mahdollisuuden rastittaa, että tykkäsittekö postauksesta. Ja sitten se postauksen pääasia:


Väänsin excelillä tollasen kivan käppyrän, jossa näkyy mun luettujen kirjojen vuosittainen määrä sinä aikana, kun olen kirjanpitoa niistä tehnyt. (hei, olen tilastofriikki....) Ensimmäinen ja viimeinen luku ovat arvioituja (-99 en aloittanut laskemista vuoden alussa ja tämä vuosi ei ole vielä loppu). Mä yritin miettiä, että miksi vuosittainen vaihtelu on noinkin isoa ja määrä vaan kasvaa koko aika. Ei siinä kyllä mitään selvää syytä ole. Lukiovaiheessa ilmeisesti tein kuitenkin enempi kouluhommia kuin sen jälkeen. Muutaman vuoden takainen isompi kuoppa kertoo väsymyksestä, että luin enemmän Aku Ankkaa ja sarjakuvat ei siis ole lasketussa määrässä mukana.

2 kommenttia:

  1. Huh kun sa olet lukenut paljon! En yhtaan osaa sanoa mika oma huippuvuoteni olisi ollut ja montako kirjaa silloin meni, mutta en paase lahellekaan lukujasi. En tieda edes miten minulla olisi aikaa.Pitaisikohan tana vuonna laittaa ylos kirjat mitka luen?

    VastaaPoista
  2. Mä olen lukenut aina paljon. Kannattaa laittaa ylös niitä lukemisia, tai mä ainakin olen pitänyt sitä järkevänä. Sitten voi tsekata jälkikäteen mitä on tullut luettua ja mitä on pitänyt kirjoista (mä merkkaan yleensä mukaan jonkunlaisen pikaisen arvion).

    VastaaPoista