lauantai 17. heinäkuuta 2010

Kirjapohdintaa

Pitää varmaan vähän taustoittaa mun lukemisia. Mä olen oppinut lukemaan 4-vuotiaana ja sen jälkeen aina lukenut paljon. Nykyisin menee joku 300 kirjaa vuodessa, vähän vaihtelee vuosittain meneekö yli vai alle. Mä olen aina lukenut aika laajalla skaalalla erilaista kirjallisuutta. Kauhua en lue ollenkaan. Dekkareita mä olen oppinut lukemaan vasta parin viime vuoden aikana. Mä luen eniten lasten- ja nuortenkirjoja, mulla on joku mystinen heikko kohta vanhoille lastenkirjoille. Mulla tosin menee nää lukemiset vähän hassusti, kun yläasteella luin klassikoita ja jotain Tuija Lehtistä piti erikseen puoliväkisin opetella lukemaan joskus lukiossa ja sen jälkeen.

Kirjoja mä saan luettavaksi myös Bookcrossingin ja Bookmoochin kautta. Mutta kyllä mä sitten käyn aika paljon kirjastossakin, maksimi-lainausraja on aika usein ummessa. Tosin tiedän, että aika monet BC-tyypit ei käy ollenkaan kirjastossa....

Sitten mä keräilen kirjoja: mulla on joku 1500 kirjaa tällä hetkellä. Mä tykkään omistaa kirjoja, että hyviin kirjoihin voi palata koska vaan. Meillä kyllä porukat toivoo kovasti etten mä muuta kauhean usein, ettei niitten tarvii kantaa niitä kirjamääriä. :D Ja kuka noi kaikki kirjat huolii sitten aikanaan perinnöksi.... Siellä on nimittäin joukossa sellasia kirjoja, joita ei tasan lue kukaan muu kuin mä itse, tyyliin jotain Baby-Sitters Clubeja.

Ai niin, kirjajutut tulee jakautumaan täällä blogissa ainakin neljään eri osioon: tagilla "kirjallisuus" merkkaan yleisemmät jutut, kirjavinkit ja tarvittaessa jotain muitakin juttuja merkkaan tyylin mukaan (tieto/kauno/lasten). Mutta tätä systeemiä pitää vielä vähän kehitellä....

Tämän blogin kanssa on jotenkin inspiraatio parempi kuin edellisen kanssa ja kirjoitin aika paljon tekstejä varastoon. Mä julkaisen näitä tekstejä nyt sopivin väliajoin ja sekin on vielä vähän hakusessa, että mikä on se sopiva väliaika. Mä vähän luulen, että paluuta sinne yleisblogiin ei ole - ainakaan ihan heti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti